Stichting Special Heroes Nederland
AWAY MATCH:
Positionering en marketingcommunicatiestrategie
KLANTCASE
Voorjaar 2023
Utrecht
Wedstrijd
Positionering en marcomstrategie incl. advies over merkarchitectuur
Uitdaging
De organisatie heeft haar producten en dienstenaanbod in de afgelopen jaren sterk doorontwikkeld. De positionering, de merkarchitectuur en de daaruit voortvloeiende marketing-communicatiestrategie sluiten daardoor niet meer aan bij het huidige portfolio.
Speelveld
Stichting Special Heroes Nederland maakt zich sterk voor de sociale,
mentale en fysieke ontwikkeling van mensen met een beperking door een gezonde en actieve leefstijl te stimuleren en een zo groot en breed mogelijk aanbod te creëren op de gebieden sport en bewegen, kunst en cultuur, werk en participatie en voeding en gezondheid.
Highlights
Verkennen van de positionering met alle collega's van Special Heroes Nederland
Storytelling op basis van de 'Heroes Journey'
2 brainstormsessies over de merkarchitectuur
Resultaat
Samen met de werkgroep hebben we door middel van een aantal sessies toegewerkt naar een heldere positionering voor de organisatie. De positionering en de bestaande organisatiestrategie gaven samen input om te komen tot een korte en bondige marketing-communicatiestrategie die bestond uit vier strategische speerpunten waar de komende jaren op ingezet zal worden.