Pieters Bouwtechniek
AWAY MATCH:
Marketinganalyse
KLANTCASE
Zomer 2022
Nederland
Wedstrijd
Hoe kan de communicatiestrategie bijdragen aan de gewenste positionering van het bedrijf?
Uitdaging
Pieters Bouwtechniek wil relevant en onderscheidend blijven. Hoe kan communicatie daar een bijdrage aan leveren?
Speelveld
Pieters Bouwtechniek is een ingenieursbureau in constructieadvies met vijf vestigingen verspreid over Nederland. De vestigingen hebben allemaal hun eigen directie, eigen speerpunten en eigen identiteit.
Highlights
Zeven interessante gesprekken met medewerkers van Pieters, met één duidelijke rode draad
Startsessie met onze eigen beeldkaarten
SWOT-analyse met de belangrijkste resultaten en advies voor het vervolg
Resultaat
Om een goed beeld te krijgen van Pieters en hun omgeving, hebben we een interne en externe analyse van het bedrijf gemaakt. De volgende analyses kwamen aan bod:
Interne analyse: Hoe laat Pieters zich zien via hun communicatiekanalen? En, hoe ziet Pieters zichzelf, wat is de identiteit van Pieters?
Trends en ontwikkelingen: welke trends zullen de komende jaren het speelveld van Pieters Bouwtechniek gaan beïnvloeden?
Reputatie-analyse: Wat is de reputatie van Pieters bij klanten en samenwerkingspartners?
Concurrentie-analyse: Hoe laten concurrenten zich zien via hun communicatiekanalen?
Het resultaat is een bondig document met de resultaten van het marktonderzoek. Dit levert bouwstenen op voor de gewenste positionering en strategische uitgangspunten voor de communicatiestrategie. Ook gaven we advies voor vervolgstappen.
Opstelling
3 communicatieadviseurs van Pieters
1 MT
3 adviseurs van De Selectie
1 set beeldkaarten
Statistiek
2 strategische sessies met het communicatieteam
8 interviews met medewerkers
6 interviews met samenwerkingspartners en opdrachtgevers
5 sterke punten van Pieters in de SWOT-analyse
1 presentatie aan het MT