Harrie Arendsen
AWAY MATCH:
Organisatiestrategie
KLANTCASE
2020-2021
Gelderland en Overijssel
Wedstrijd
Strategie- en organisatieontwikkeling.
De trends zijn duidelijk: wat heeft een klassiek autobedrijf, dealer en garage over pakweg 10, 20 jaar nog te doen? En hoe ziet mobiliteit er dan uit? En hoe werken mensen samen, organiseren ze teams en bedrijven en bieden ze meerwaarde? Thema’s waar Harrie Arendsen op in wil spelen. Dat vraagt om een duidelijke organisatiestrategie.
Uitdaging
Hoe kunnen wij mensen onafhankelijkheid bieden door aanbod van mobiliteit?
Welke strategie hebben we nodig om het mobiliteitsbedrijf van morgen te worden?
Welke organisatiestructuur en jaarplannen passen daarbij, met voldoende ruimte voor initiatief van alle medewerkers?
Speelveld
Succesvol autobedrijf met diverse vestigingen en fietsenwinkels is op weg het mobiliteitsbedrijf van morgen te worden. Nieuwe strategie, organisatie en businessplannen zijn nodig.
Highlights
Ontwikkeling nieuw kernwaardenmodel en het verhaal van de organisatie
Aanscherping van visie en missie tot strategie
Toetssteen voor alle medewerkers als leidraad voor keuzes en gedrag
Concrete plannen langs 5 sporen: Business, Innovatie, Marketing & PR, Mens & Organisatie en Bedrijfsvoering
Nieuwe merkenstructuur en naamgeving
Resultaat
Onze aanpak leverde een herijkte visie, missie en strategie op inclusief kernwaardenmodel en leidende principes. Daarbij richtten we samen de organisatie opnieuw in en leverden we voor alle organisatiesporen concrete plannen voor 2021 op.