Marketingaanpak
We helpen met het écht leren kennen van je klant
Wat doen we?
De Selectie is een strategisch adviesbureau. Wij kijken naar jouw vraagstuk vanuit een breed perspectief en denken buiten de organisatiehokjes. Geen dikke adviesrapporten, maar gewoon nuchter advies en praktische oplossingen. Zonder blabla. We stellen het beste team op en gaan voor de winst.
Of het nu gaat om een product of dienst, of een plan van een publieke instelling, door met een marketing-bril te kijken, maak je je aanbod en proposities passender voor wie ze bedoeld zijn. Marketing en marketingcommunicatie beginnen bij het leren kennen van je markt, je klanten en je stakeholders. Voor en met wie doen we eigenlijk zaken?
Wij helpen organisaties met het onderzoeken van welke houding, belangen en behoeftes je klanten hebben. Dat doen we door data-analyse, -monitoring, kwalitatief onderzoek en verdiepende gesprekken. Denk bijvoorbeeld aan markt- en stakeholderanalyses of omgevingsscans. Die leveren inzichten op waarmee we, met elkaar, mogelijke scenario’s verkennen om jouw proposities te verbeteren of nieuwe te ontwikkelen. Marketing is ook voor publieke organisaties een uitstekende manier om hun doelgroepen beter te leren kennen en plannen daarop af te stemmen.
Ook helpen we met het opstellen en desgewenst uitvoeren van de marketingcommunicatie en doelgroepbenadering. Door onderzoek en beschikbare data kan dat vaak met hyperpersonalisatie en contextuele communicatie. Lees daarover ook onze publicatie in C.
We gebruiken data om jouw klanten te leren kennen en monitoren het effect
We faciliteren design thinking sessies waarin we mogelijke scenario’s verkennen
We maken gebruik van OBI4wan en werken samen met Customer Revolution voor kwalitatief onderzoek
MEER WETEN?
Je kan erop vertrouwen dat wij het voor je regelen!